-

saya baru buat fan page zhaneez craft di facebook..masih pening lalat sebenarnya..lain sy nak lain pula yg jadi..haha..buat rakan-rakan sila la add ye.. link : click sini


KLIK PADA ZHANEEZ SHOPPE UNTUK READY MADE STOCK OKEH.

KLIK PADA ZHANEEZ CATALOG UNTUK MEMUDAHKAN ANDA MEMBUAT PILIHAN

**********************************

any enquiry please email me:

zhaneezcraft[at]gmail .com

***********************************


borang pesanan

Nama:
Email:
Hp number:
Alamat penghantaran:
Kod barangan dan kuantiti:
Detail lain [warna, wording etc]:
Bank pilihan: CIMB
Maybank

Form provided by Freedback.

meh ikut zhaneez

4 Mac 2010

RAKAN CRAFTER SILA TAKE NOTE

salam semua..
1st sekali terima kasih pada sis anasfadilah n sis sararisa ntok komen pd n3 bawah ni..dlm n3 ni sy akan btau siapa gerangan tuan punya badan yang sanggup 'kencing' pd sy..tp sy nk citer dulu apa yg berlaku untuk menjawab komen sis fadilah dan sis sara..
*
*
order ni beliau da buat dalam penghujung bulan januari lg untuk dijadikan sebagai doorgift katanya pd 6hb mac ni..so sy terima la sb die place order pn awal dan sy blh siapkan order2 lain dulu..nk dijadikan cerita dalam 2 minggu lepas sy pn email die semula untuk tanya confirmation sama ada beliau still nk teruskan order ni atau x sb da sampai turn order dia untuk sy jahit dan dia kata dia memang nk..prinsip sy memg kena bayar deposit/bayaran penuh dulu baru sy buat..so die pn sms sy mntk num akaun dan sy pn bg la sb dr situ sy nmpk die da nk masukkan deposit order dia..
*
*
so selepas dia mntk num akaun tu sy terus la mulakan kerja2 potong kain dan menjahit..sb jumlah yg beliau tempah tu makan masa nk buat..sy takut x sempat siap sblm tarikh yg dia da tetapkan..so sy pn jahit dan jahit sementara tunggu msg dia nk btau da bank in deposit..tp bila sy check akaun bank sy masih x nmpk lg jumlah deposit tu masuk dan dia jugak x msg2 sy untuk beritahu dia da masukkan byrn..sy still teruskan jgk la menjahit sb sy berfikiran terlebih positif barangkali die bz dan x sempat nk ke bank..hmmm
*
*
tp tu la..bila kita terlalu percaya pd org jd cmni la..ckp bkn main lg jadi nk la..konfem nk la..tp bila da hampir 90% siap dia blh ghaib cmtu jek..sgt rude..sy msg tanya byrn die snyp..sedangkan sy ni setiap hari dok pk nk siapkan order dia je..yela da katanya nk jadikan doorgift kn..kalo x sempat siap kesian la plak majlis nye tu xde doorgift..so sy usahakan untuk siapkn..sepanjang buat order die, thesis sy pn di anaktirikan sementara..sb memg x sempat nk tgk lgsg..tp bila dia buat sy mcm ni..sy rasa sgt x berbaloi..masa dan tenaga yg sy habiskan ntok siapkan order dia terbuang mcm tu jek..kalo sy buat thesis dgn masa2 tu maybe da siap bab 3 sy..kecewa la dpt customer cm ni..sy ni dok pk kn majlis org tp org x pk sy ni student yg ada komitmen pd perkara lain jgk..
*
*
kalau sy ada 6th sense yg btau die ni backout buyer, awal2 lg sy reject order dia..senang..sy pn xde la saket hati pd sesiapa kn..so rakan2 crafter sekalian..jika anda dapat order drpd nama di bawah abaikan je la..x pasal2 anda pulak mangsa seterusnya..kepada tuan punya badan..sy kecewa dgn sikap awk..langsung x consider dgn kehidupan org lain..sgt selfish..dan mcm2 lg la..
kepada bakal2 customer sy pd masa akan dtg, jika anda nk place order sy akan mula buat bile deposit atau bayaran penuh da masuk akaun sy jek..lambat masuk akaun, lambat siap kena terima la..sy da serik untuk terus buat order ketika bayaran x diterima lg..sekian..
*
*
*
backout buyer!!!!
NOORAZFARINI NORAZMI
019-3521292

10 ulasan:

eazlye berkata...

dasatnyer????nape sggup tipo..???
kalo xder sen gtau lar kan....

hurm, order dier tuh design camner???
der tulis2 name x???

anis berkata...

nanti sy upload craft2 yg die order tu ye..terpaksa la jual kt blog plak..huhu

mardexliciousss berkata...

haish apo la customer ni...menyusahkan idop je... *tumpang emo*

eazlye berkata...

owh..ok2....sabar yerk nis....

syaaz berkata...

salam...

awk kna tipu ngan buyer...sy lak kna tipoo ngan crafter....order yg sy tempah x siap2 even da byr penuh...mula2 jnji 2mgu jer sbb order sy byk gk (berhabisla puloh2 hingget). pastu syp n sepi jer...xbg tau langsung aper mslh...bila msg ckp lps raya hr tu nk pos (bygkan dr bln 6 thn lps sy order) then syp lg, msg lg sy kat dia, dia ckp tempahan sy ada mslh ms nk packing, terkna gam, katanya hmpr separuh yg kna. sy ckp xper la kalu cam tu wat slow2 sbb sy tau dia bz ngan kje dia...tp smpi skarang xder kbr berita...sy msg xreply...email pun xreply...bila sy bka blog dia, dia aktif semacam wat order org laen....sedih sguh...dah la 1st time sy order kut tenet nih....

eazlye berkata...

buyer n seller mcm nih lar yg merosakkan imej jualan online....sedey sgt2 biler jdik mcm nih...
buyer akan takot nk membeli...
seller plak akan takot menjual...

so jgn lar tipu masa meniaga...xberkat....n bole buat org len xpercayakan anda...

online bisNess = kepercayaan, kejujuran n integriti.....3-3 tuh....boleh lumpuh industri kecil mcm nih...

anis berkata...

eazlye:
skrg sy bz la..x sempat nk upload lg gamba2 order tu..sy nk fokus pd study dulu..sb mood nk berkraf cm da down sket pas kejadian ni..nanti da upload sy roger awk ek..ehee


syaaz:
salam syaaz,
hurm tu memg x patut la..sepatutnye da amik byrn kena la siapkan kn..tu sb kalo org order bnyk sy mnx deposit je dulu..x berani mnx byrn penuh sb takut x sempat siap ke ape ke..risau jgk..sikap2 cmni la yg burukkn industri kraf kite ni..hurm..

sararisa berkata...

dik shaneez tip utk adik... apabila deal terus suruh org tu bayar deposit or penuh...then baru deal bila date dia nak pakai.... tak kira la 3 bulan lagi or 3 tahun lagi...akak paham masalah bila kita nak kejar masa siapkan tempahan....(sbb akak pun cam tu gak..huhuhu)

pada syaaz kalau u ada blog wat la jugak blacklst mcm shaneez ni wat...lagi satu tip kalau nak membeli online...survey dulu mcm mana tuan punya blog tu....kalau tak biasa oder online cari blog yg boleh dipercayaai tgk dah berapa tahun blog dia aktif n sejauh mana telusnya dia bg maklumat diri mcm no phone,alamat n email peniaga tu...supaya senang pembeli dia boleh contact dia...

Aimi Craft berkata...

hye sis..
saya baru terbaca entry akak ni..
saya pun baru2 ni ade terkena jugak mcm akak..
em upset la bile ade customer buat mcm tu..
kite asyik teringat n pk nk buat order die je..
tp tup2, bile confirm, msg tak balas..
call lg la reject terus..
ape salahnye kan klu bgtau tak jd..
ni tak..
org dah buat order die da, tp buat mcm ni..
em..tu la..jd kan pengajaran lepas ni pada saya..

anis zhaneez craft berkata...

sis sararisa:
yup memg lepas ni sy kena bertegas la ngan customer..x bayar x jahit..habis cerita..lmbt siap tu sume sb customer byr lmbt la..sy memg xle bg muka da pasni..


aimi:
lepas2 ni kite x yah la 100% percaya pd customer..susah nk jmp org baik da pasni..hurm..

disclaimer

-Warna dan rekaan yg ditunjukkan mungkin sedikit berbeza dgn warna sebenar barangan.
-Siapa cepat dia dapat.
-Hanya pembeli serius sahaja akan dilayan.
-Pihak kami memberi jaminan setiap barangan yg dijual adalah berkualiti setanding dgn harganya.
-Pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas kerosakan/kehilangan barangan semasa proses penghantaran.
-Barangan yg telah dibeli tidak boleh ditukar/dikembalikan.
-Penukaran kod barangan hanya boleh dilakukan dlm tempoh 2 hari setelah pesanan dilakukan.